JE HEBT SLECHTS ÉÉN KANS OP EEN EERSTE INDRUK
Content design is het organiseren, structureren, opmaken en ontwerpen om vanuit de inhoud een visueel aantrekkelijk verhaal te brengen. Bedrijven en merken zijn vandaag de dag zichtbaar op ontzettend veel plekken. Op hun website, in nieuwsbrieven, in het straatbeeld maar vooral ook in content. Content op sociale media, in video’s, in blogs, in magazines. Maar hoe zorg je er nu voor dat de consument jouw content direct linkt aan jouw merk zonder het gevreesde reclamegevoel?
CONTENT OP SOCIALE MEDIA, IN VIDEO’S, IN BLOGS, IN MAGAZINES
Contentdesign is momenteel, bij zowel kleine als grotere merken vaak een zwakke plek. En het brandbook dat zorgvuldig werd samengesteld, wordt vaak niet consequent toegepast op de content.
Goed ontworpen content werkt en is zeer kanaalgebonden! Maar de vorm moet zeker niet ondergeschikt zijn aan de inhoud. Vorm en inhoud zijn even belangrijk.
WAAR KUN JE CONTENT DESIGN VOOR GEBRUIKEN
BRANDING
Nieuw project? Nieuw product? Stap één is bepalen hoe je jezelf naar buiten wilt brengen. Het design bepaalt je uitstraling en is letterlijk je visitekaartje. Zoals je aanvoelt, is het erg belangrijk dat dit design meteen de juiste snaar raakt. Wie is je doelgroep? Hoe communiceer je met jouw doelgroep en welke middelen zet je daarbij in? Het zijn belangrijke keuzes die de impact en het uiteindelijke succes bepalen. Wij analyseren, adviseren en gaan altijd voor het beste resultaat. Van advies tot ontwerp naar productie.
REBRANDING
Als je bedrijf verder is gegroeid dan de look & feel van je merk, is het tijd voor een rebranding ofwel: herpositionering van je merk. Veranderingen gaan razendsnel en “bij-blijven” is dan ook van essentieel belang. Zo ook met je huisstijl, want die is beperkt houdbaar.
Tijdens een eerste gesprek kijken we samen naar je merk en naar de waarden en merkidentiteit. Als we dit plaatje helder hebben, gaan we aan de slag. Vanuit jouw verhaal creëren we een nieuwe look & feel die weer bij je merk past. Soms zijn dit kleine aanpassingen, maar soms pakken we het groots aan. We gaan altijd voor branding die nog beter bij de core van jouw bedrijf past.