‘MENSEN KOPEN GEEN PRODUCTEN OF DIENSTEN. ZE KOPEN RELATIES, VERHALEN EN MAGIE’
Merken en bedrijven willen niets liever dan dat hun boodschap de gewenste doelgroep bereikt. Via traditionele communicatiekanalen kan je al veel doen, maar de concurentie is groot en de consument wordt dagelijks al met erg veel boodschappen geconfronteerd. Bovendien geeft 92% van de mensen aan dat ze aanbevelingen of boodschappen van vrienden en influencers die ze volgen meer vertrouwen dan advertentieboodschappen van bedrijven.
INFLUENCERS, JE KAN ER NIET MEER OMHEEN EN DAT IS NIET VERWONDERLIJK
Wist jij dat de return on investment (ROI) van influencer marketing 11 keer hoger ingeschat wordt dan die van de traditionele marketingvormen?
Influencer marketing is dus veel meer dan reclame. Influencers zetten jouw merk in de kijker bij hun volgers, en dit met een persoonlijke touch. Ze hebben een positieve band met hun achterban en worden dan ook aanzien als betrouwbaar, net zoals jouw product of merk.