MENSEN EEN EXCLUSIEF VERHAAL BRENGEN
Ook je huidige klanten en fans horen graag van je. Dat is natuurlijk alleen maar zo als je hen niet overlaadt met een massale hoeveelheid aan spamberichten. Hoe je je huidige klanten en fans bindt, is dan ook een verhaal apart. Alles begint bij een professioneel ogende nieuwsbrief en een goed verhaal.
WIJ ZORGEN ERVOOR DAT JE BOODSCHAP OP EEN AUTHENTIEKE MANIER GEBRACHT WORDT
Stap één is zorgen voor een aantrekkelijke vormgeving. We zorgen ervoor dat jouw huisstijl terugkomt en dat de nieuwsbrief mensen “hongerig” maakt naar meer. We plaatsen de nodige links, bijvoorbeeld naar jouw website of shop en dit is dan ook dé manier om conversie te verhogen.
Niet te vergeten: een groot deel van je lezers bekijkt de nieuwsbrief op een mobiel toestel. Ontwerpen voor alle formaten beeldschermen is dan ook een must.
Bovendien zijn nieuwsbrieven het perfecte tool om mensen een exclusief verhaal te brengen. Ook in nieuwsbrieven zijn je klanten gevoelig voor verkoopspraatjes. Wij zorgen ervoor dat je boodschap op een authentieke manier gebracht wordt. Helaas worden nieuwsbrieven vaak als spam ervaren en zeg nu zelf, hoe lang blijf jij aandachtig lezen? Het is dan ook de uitdaging om je te blijven onderscheiden.
VAN A TOT Z MET DE PUNTJES OP DE I
1. STRATEGIE EN PLANNING
Alles begint bij het formuleren van je doelstellingen en het omschrijven van de doelgroep die je wilt bereiken. Bovendien is het weinig doeltreffend om mailings in het wilde weg te versturen. Op basis van jouw doelen wordt de content bepaald. Een goede planning zorgt dan ook voor een vlot productieproces.
2. PERSOONLIJK EN RELEVANT
Wanneer iemand je de toestemming geeft om hem/haar te mailen dan is dit natuurlijk erg mooi. Je prospect geeft aan meer te willen weten over jouw merk of bedrijf en dat op regelmatige basis. Daar moet dus een interessante return tegenover staan. Wat je aanbiedt is liefst simpel, interessant én relevant. Hoe persoonlijker je boodschap, hoe beter. Goede segmentatie zorgt ervoor dat je doelgerichter communiceert wat er dan weer voor zorgt dat je beter inspeelt op specifieke interesses en behoeften.
3. DESIGN EN CONTENT
Mobielvriendelijkheid is vandaag de dag een must. De meeste mensen lezen hun mails op hun smartphone en het is dus ook daar dat de beslissing genomen wordt om al dan niet verder te scrollen. Daarnaast is ook een terugkerend consistent en aantrekkelijk design van groot belang voor de herkenbaarheid. Kies tot slot ook wijs je woorden, want met goede copywriting weet je de aandacht van je doelgroep vast te houden. Je ontvanger zal echt getriggerd worden wanneer je unieke en exclusieve nieuwtjes met hem deelt.