Het is als bedrijf belangrijk om op te vallen, dat weten we natuurlijk allemaal. De rol die social media daarbij speelt, is in deze tijden alleen maar sterker gegroeid. Toevallig (of niet) lanceerde Facebook deze week een nieuw tool voor Instagram dat daar perfect op inspeelt, meet Instagram Reels!
Instagram Reels
Met Instagram Reels gaat moederbedrijf Facebook de korte video’s van TikTok achterna. Waar TikTok in eerste instantie enkel werd gebruikt voor leuke, “onnozele” filmpjes, wordt het ondertussen door veel bedrijven gezien als de ultieme kans voor unieke videocontent. De korte video’s hebben een spontaniteit die niet te onderschatten valt. De natuurlijke manier waarop je als ondernemer je product onder de aandacht kunt brengen, was er één, die naast op TikTok nergens anders mogelijk was. Tot nu!
Uitgebreid aanbod aan opties
Green screen: Krijg een oneindig aantal achtergronden waartegen je je onderwerp (of jezelf) kan filmen.
Snelheid: Je kan je filmpje zowel in slow motion als in super speed opnemen. Snel iets laten zien of uitgebreid bepaalde details bespreken, hiermee kan het allemaal.
Beginbeeld: Als je video klaar is, krijg je de optie om er eender welk beginbeeld uit je eigen fotogalerij aan toe te voegen.
Doelgroep: Ga verder dan je bestaande fans! Reels kun je posten op de Reels “explore page”. Op deze manier bereik je veel meer mensen dan enkel je bestaande fangroep. Met het juiste gebruik van hashtags en titels komen je video’s zonder veel moeite bij nieuwe potentiële klanten.
Timer: Onderwerpen filmen waarvoor je je handen nodig hebt? Geen probleem, gewoon even de timer aanzetten.
Kleine creaties: Alle opties die je bij een Instagram Story hebt, heb je ook hier. GIPH’s toevoegen, tekst laten verschijnen, visuals toevoegen,… Alles is aanwezig om je storytelling nog een extra boost te geven.
Hiervoor gebruik je ze
Spontaan de juiste doelgroep bereiken: Viewers van Reels kunnen aangeven welke Reels ze leuk vinden en welke niet. Op deze manier genereren ze een feed op basis van hun eigen interesse. Jouw product of dienst komt dus meteen bij de juiste doelgroep terecht!
Behind the scenes: Laat op een volledig vernieuwende manier zien wat er bij jullie achter de schermen gebeurt. De creatieve mogelijkheden van Instagram Reels gaan behoorlijk ver, je kan je dus volledig uitleven.
Authentieke lessen om mee te geven aan jullie volgers: Je expertise over een bepaald onderwerp delen is dé ideale manier om aan je doelgroep te laten zien dat je niet enkel weet wat je doet, maar er ook nog eens echt goed in bent. “Plating” krijgt een geheel nieuwe dimensie als je het in één video vanuit verschillende standpunten kan laten zien.
Creatieve inspiratie bronnen delen: Als je je doelgroep kan inspireren dan zorg je ervoor dat je publiek geëngageerd en geïnteresseerd blijft! Je vermenselijkt jezelf door te laten zien wat jou inspireert en aanzet tot het doen wat je doet. Deel jouw favoriete inspiratiebronnen en inspireer je fans op een nieuw niveau. Zo kan je bijvoorbeeld vijf verschillende magazines tonen in één video.
Eerst zien en dan geloven?
Via het vergrootglas onderaan de app vind je verschillende Reels terug! Laat je inspireren door een oneindige stroom aan authentieke, creatieve content en begin er dan zelf aan. Iets fout doen met deze tool is zo goed als onmogelijk.
Wij sloegen alvast aan het experimenteren en hebben zonet onze eerst Reel geupload. Bekijk hier “the behind the scenes van deze blogpost” als Reel.
Meer informatie over de diensten die wij aanbieden vind je op onze website.